En sådan där perfekt dag!

E jollrade och V kröp upp och gosade en stund med mig i sängen. E somnade om efter matning och jag fick en lugn frukost tillsammans med V. Vi läste tidningen ihop, pratade om diverse saker, V åt utan protest och tackade fint för maten. 
 
Solen sken in genom fönstret när vi gjorde oss i ordning och sen blev det en stilla mysig promenad till förskolan.
 
Timmarna hemma mitt på dagen bestod av lite måsten; fixa tvätten, diska, plocka undan. Sen "lekte" jag med E och njöt av hans joller. När han sov en stund passade jag på att äta i lugn och ro.
 
V sa nej några gånger när jag skulle hämta honom men följde sedan med utan varken skrik eller gråt. Promenaden hem var mysig i vårsolen och V var pratglad. 
 
Tillbaka hemma så började V leka på sitt rum för att sedan gosa och pyssla med lillebror.
 
Jag kunde i lugn och ro göra mig i ordning. När mina svärföräldrar kom för att vara barnvakter så var allt fixat, barnen var nöjda och inget hade kunnat gå bättre.
 
Ikväll har jag och maken varit iväg och unnat oss tid på tu man hand. När vi kom hem sov V och E satt nöjt med farmor i soffan. Vi matade E och la honom i sin säng. Dagen avslutades med en kopp kaffe och ytterligare kvalitetstid tillsammans vid köksbordet.
 
Nu ligger jag här i sängen och funderar på om jag drömt alltihop, för inte kan en dag klaffa så totalt från början till slut? 
 
Med ett leende på läpparna tänker jag nu somna och känna mig som världens lyckligaste 😀



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enmammasvardag.blogg.se

Charmen med oemotståndliga ögon, spyor, bajsblöjor och smittande barnskratt.

RSS 2.0