Sviter efter helgen

Det var en rolig helg, men väl hektisk. E var trött redan innan vi hunnit hem i lördags. Han sov det mesta av dagen och ändå hela natten. Sovmorgon för mig och maken i lördags! Efter frukost tog vi tag i Vs rum, passade på att rensa och sortera bland leksakerna. En del har han "vuxit ifrån" och en del orkade vi helt enkelt inte med mer. Leksaker med ljud är jätteskoj...bara de går på batteri så att föräldrarna kan bestämma att batterierna är slut. 👍
 
Sen bar det iväg till svärföräldrarna för att hämta V. Han hade som vanligt haft jätteroligt med farmor och farfar, men det tar på krafterna. Maken fick uppgiften att hålla V vaken på bilresan hem. Till slut sa V till sin pappa; 
-Sluta pappa, sluta pappa! V är trött!
 
I den stunden känner man sig taskig som förälder men man vet också att somnar barnen i bilen så somnar de inte för natten när man kommer hem.
 
Båda barnen sov hela natten, de vaknade först klockan 6 i går morse. Trött som jag var efter helgen matade jag E mer eller mindre halvsovandes och gjorde ett halvhjärtat försök att få V och somna om. 30 minuter senare sov vi alla tre och vaknade igen klockan 10. Helt otroligt! Jag kollade klockan flera gånger för en sådan sovmorgon med båda barnen hemma händer bara inte. Var visst inte bara jag som var trött efter helgen. 
 
Pigga och positiva steg vi upp, åt frukost utan bråk, förberedde dagens middag och åkte sen iväg och lekte med en kompis till V.
 
Nöjd och glad somnade V på mindre än tio minuter på kvällen. E höll låda men jag och maken lyckades i alla fall titta på tv under tiden som vi försökte söva honom. En väldigt positiv och lyckad dag!
 
Inte kan man lyckas så två dagar i rad? Nej, idag vaknade V och var ledsen samtidigt som E ville ha mat. Jag tröstade V och la honom i vår säng, gjorde mat och matade E. E somnade inte om och när jag efter mycket om och men kunde lägga ifrån mig honom hade V redan kissat så mycket att det kommit i sängen. Vi skyndade oss upp och fick bytt kläder och ätit frukost. 
 
Yes tänkte jag, nu är det förskola för V och en lugn stund för mig och E. Icke! V satte sig på tvären och ville inte till förskolan, E skrek och var inte alls nöjd. Lite lätt försenade tog vi oss ändå till förskolan och V blev nöjd trots allt.
 
Timmarna hemma blev inte det minsta lugna; E var hungrig, han kissade ner sig, han fick magknip och sen var han mer hungrig. 
 
Jag hämtade en trött V på förskolan, tack och lov blev han gosig istället för trotsig. Vi har ägnat de senaste timmarna i soffan med undantag för en liten stunds lek på Vs rum.
 
Nu håller jag tummarna för att det är varannan dag så att morgondagen ska gå lätt som en plätt! Hoppet är det sista som överger människan!!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enmammasvardag.blogg.se

Charmen med oemotståndliga ögon, spyor, bajsblöjor och smittande barnskratt.

RSS 2.0