Hur gör man?!

Idag är en sådan dag då jag är grymt frustrerad. Ägnade gårdagskvällen åt att titta på Familjen Annorlunda, hur får de ihop sina liv? Någonstans mellan 9 och 13 barn har familjerna och deras hem verkar inte helt igenvuxna.
 
Idag har jag varit ensam hemma med båda barnen mellan 7 och 21, det är ingen barnlek 😜 En sjuk V har gnällt och satt sig på tvären hela dagen, E har ätit dåligt och sugit på tummen (jag kämpar hårt för att han ska använda napp). V sov max 45 minuter och E har inte sovit mycket mer, båda övertrötta helt enkelt. 
 
Med en gnällig E på armen har jag försökt sysselsätta V. V ville ha mamma för sig själv, helt förståeligt när man är liten, sjuk och ynklig. V har också en förmåga att trippa fram på sin mammas nerver, precis när jag är på väg att explodera lutar han huvudet lätt på sne, blinkar med sina blå ögon och säger; heeej lilla mamma. Vem kan vara arg då?!
 
Hur som helst har jag haft fullt upp med att trösta, mata, sysselsätta, byta blöjor och sådana banala saker som att jag själv måste ha mat och gå på toa. Det vill säga att ingen tvätt har blivit tvättad, jag har inte städat, inte lagat mat (vi åt pizzabullarna från igår), helt enkelt inte ägnat hemmet någon tid alls. Tänk om jag hade haft tio ungar till?! 😅
 
Vad har folk för lösning? Kan man önska sig fler timmar per dygn av tomten? Tacksam för bra svar och allra helst en universallösning! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enmammasvardag.blogg.se

Charmen med oemotståndliga ögon, spyor, bajsblöjor och smittande barnskratt.

RSS 2.0