Att vara sig själv

När man blir förälder ändras hela ens värld. Men inte behöver man ändras helt för det? Jag har lovat mig själv att inte bli den där morsan som bara sitter hemma i soffan, som aldrig kan prata om annat än sina barn, blöjmärken och vilken barnmat som är bäst. Jag är ju fortfarande den jag är, det är viktigt att vårda.
 
I fredags hade jag och maken därför fixat barnvakt för att tillsammans kunna gå ut på krogen tillsammans med vänner. Vi åt gott, bowlade, hade tid tillsammans med vänner och tid för att se varandra. Lyxigt och välbehövligt!
 
I söndags var maken hemma med barnen och jag fick åka iväg på scoutmöte. Tänk vad man uppskattar att bara sitta ner i lugn och ro, dricka kaffe och prata med andra vuxna. Jag fick vara för mig själv en stund.
 
Det finns säkert de som anser att man försummar sina barn när man gör så, men tänk vad mycket bättre jag är som mamma när jag inte behöver sluta vara mig själv!
 
Den här veckan borde då börjat som en dans på rosor...men icke! Jag förvandlades till världens pms-monster istället. Det i kombination med en superförkyld V är ingen lyckad kombo. Vad skulle jag göra utan min underbara make?! Trots att jag beter mig som ett pms-monster och blir irriterad av blotta åsynen av honom så finns han där och ser till att allt blir gjort och att allt fungerar. Hahaha då börjar jag istället gråta för att han är så underbar. Jag är ingen lätt kvinna att leva ihop med ska ni veta!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enmammasvardag.blogg.se

Charmen med oemotståndliga ögon, spyor, bajsblöjor och smittande barnskratt.

RSS 2.0