Från barn till 90-åring på en natt

Usch vad man blir ynklig och tycker synd om sig själv när man är sjuk! Fredagen och lördagen är som en dimma; feber, huvudvärk och en väldig massa snor. Tur alvedon finns så att man kan stå på benen och ta hand om barnen. Men jag ska inte klaga, har en vän som åkte på vinterkräksjukan. Hur tar man hand om hela familjen när alla ligger och spyr?! Men nog om det, den dagen den sorgen.
 
I söndags var vi någorlunda krya hela familjen och det bar iväg till pulkabacken. V har en sådan där bra "dubbelpulka" så att vi vuxna kan åka 👍 I början var jag duktig och tänkte överlåta all pulkaåkning till mannen för att min kropp (min foglossning) inte riktigt är helt återställd än. Men när V kom och la huvudet på sne, blinkade med sina blå ögon och sa; mamma åka, snäääälla mamma! då kan man ju bara inte säga nej!
 
Upp för backen kom vi, ner i pulkan kom vi och sen susade vi ner för den isiga backen med en väldig fart. Jag hade glömt hur skoj det är! Igen, igen mamma! Självklart! Jag ökade farten, vi körde på lite smågupp och jag njöt av Vs bubblande skratt.
 
Tillsammans med Vs kusiner och min svåger och svägerska blev det fikapaus, kaffe smakar om något ännu bättre ute. Vi satt där på träbänken och njöt av solen, snön och barnens härliga skratt. Givetvis åkte jag lite mer pulka också! Vi hade det underbart och var som barn på nytt 😀
 
Igår kväll kände jag mig lite trött i kroppen men tänkte att det är ju inte så konstigt med tanke på min förkylning. Nöjd efter en lyckad dag gick jag och la mig.
 
Idag vaknade jag och kunde knappt ta mig ur sängen. Jag har inte haft så ont i fogarna sen i slutet av graviditeten. Kort och gott; jag kände mig som en hyfsat pigg 90-åring 😜
 
Jag hade tur, V var också lite trött efter helgens bravader och vi har myst och tagit det lugnt. Vi har lekt, tittat på film, målat naglarna och annat smått och gott som V tycker om. Väldigt nöjd gick V och la sig med blå naglar med vita prickar på 👍 Klart killar kan ha nagellack, han är så fin min lilla V 😍



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enmammasvardag.blogg.se

Charmen med oemotståndliga ögon, spyor, bajsblöjor och smittande barnskratt.

RSS 2.0