Trötta barn, fullt ös och härliga fredag!

Den här veckan har hela familjen varit trötta, det tog på krafterna att ha dop förra helgen.
 
Som om inte det var nog började vi veckan med vaccin för lille E. I tisdags hade han därför feber och vär gnällig samt väääldigt dålig i magen. Jag överdriver inte om jag säger att jag bytte 10(!!) bajsblöjor på honom. V var på förskolan men var väldigt trött när han kom hem. Vad det var med honom vet jag inte, men flera blöjbyten på honom också. När maken kom hem kändes det som jag tillbringat dagen vid skötbordet, kände mig allmänt ofräsch och antingen så luktade hela lägenheten bajs eller så var bara lukten kvar i min näsa.
 
Onsdagen var lugn på förmiddagen och när jag hämtade V på förskolan åkte vi till en kompis och lekte. Väldigt trevligt men intensivt med fyra barn under samma tak. 
 
Igår var jag ensam med barnen hela dagen. Det gick ganska bra men lite svettigt. V är fortfarande inne i perioden att man måste säga nej till allt. Jag kunde inte drömma om att den fasen skulle ta så mycket på krafterna och skapa sån frustration. Jag lyckades i alla fall med läggningen av båda barnen helt själv, lätt stressande. 
 
Förvånad satt jag så igår kväll ensam i soffan, tog det lugnt, hann skicka iväg några mail, slötitta på tv och fixa med tvätten. 
 
Sköna fredag! Pappagrisen V är glad och positiv för på fredagar kommer pappa hem redan till lunch. Vi har myst i soffan (händer nästan aldrig), läst flera böcker och inte bråkat en gång (peppar, peppar...). I eftermiddag väntar bankmöte, bokning av husvisning och lite "måsten". Sen spetsar jag på fredagsmys framför tvn. Go helg på er!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

enmammasvardag.blogg.se

Charmen med oemotståndliga ögon, spyor, bajsblöjor och smittande barnskratt.

RSS 2.0